Učenici Gimnazije Daruvar ove su godine na poseban način obilježili Dan hrvatskih glagoljaša, koji se u Hrvatskoj slavi 22. veljače, dok se u Češkoj sjećanje na svetog Ćirila i Metoda obilježava 5. srpnja.
Kako bi odali priznanje i obilježili značajan doprinos Ćirila i Metoda, poznatim slavenskim apostolima čiji je rad imao trajan utjecaj na kulturu, pismenost i religiju slavenskih naroda, učenici naše škole međupredmetnom korelacijom povezali su hrvatski i češki jezik, povijest i geografiju te kroz kreativne aktivnosti produbili svoje razumijevanje slavenske kulturne baštine.
Jedna od glavnih aktivnosti bila je prijevod dviju čeških slikovnica na hrvatski jezik. Ova aktivnost omogućila je učenicima da se pobliže upoznaju s ljepotom oba jezika te razviju svoje prevoditeljske vještine. Prevođenje slikovnica bilo je izazovno, ali istovremeno i vrlo poučno iskustvo koje je učenike potaknulo na dublje promišljanje o sličnostima i razlikama između hrvatskog i češkog jezika.
Osim toga, učenici su ukrasili pano u školskom hodniku kratkom pričom o svetoj braći Konstantinu (Ćirilu) i Metodu, napisanoj na hrvatskom i češkom jeziku.
Priča obuhvaća ključne trenutke iz života ovih slavenskih apostola – od njihovog odrastanja u Solunu, misije među Slavenima, stvaranja glagoljice, pa sve do utjecaja koji su imali na razvoj slavenskih kultura i jezika.
Ovim panoom učenici su na vizualno atraktivan način približili ostalim gimnazijalcima značaj Ćirila i Metoda te njihov doprinos pismenosti i kršćanstvu među Slavenima.
Ovim malim, ali ipak važnim projektom učenici su shvatili važnost povezivanja različitih nastavnih predmeta u svrhu boljeg razumijevanja kulturne i povijesne baštine. Korelacija između hrvatskog i češkog jezika, povijesti i geografije omogućila je učenicima dublje promišljanje o zajedničkim korijenima slavenskih naroda te o važnosti očuvanja jezične i kulturne raznolikosti.
Obilježavanje Dana hrvatskih glagoljaša u našoj maloj školi, za velike uspjehe je dobar pokazatelj kako školske aktivnosti mogu potaknuti učenike na kreativno izražavanje i istraživanje vlastite baštine.
Kroz prijevod slikovnica i pripreme priče za pano u školskom hodniku, gimnazijalci ne samo da su produbili svoje znanje, već su dali vrijedan doprinos očuvanju slavenske kulturne baštine za sve učenike daruvarske gimnazije.
Tekst i foto: Tijana Trbojević, prof.