„Kružna“ matematika i „otkrivanje“ broja π
Kako matematika može itekako biti zabavna i primjenjiva uvjerili su se nedavno učenici 2.c razreda naše škole. Sa svojom profesoricom, Valentinom Per, otkrivali su formulu za opseg kruga (O=2r π).
Namotavali su konac oko modela kružnog oblika te mu onda izmjerili duljinu. Taj podatak zajedno sa promjerom modela unosili su u tablicu. Nakon što su u omjer stavili opseg modela i njegov promjer skoro su svi učenici dobili vrijednost približnu 3.14, tj. π!
Učenici su odlično reagirali na ovu aktivnost te su se svi složili da formule koje koristimo na nastavi nisu izmišljene već su stvarne i primjenjive, kao i matematičke konstante.
Učenje je temeljitije i potpunije ukoliko se od učenika traži da samostalno otkriju formule, različita svojstva i principe u matematici. Otkrivanje potiče učenje matematike na način da je čini procesom trajnijeg usvajanja znanja.
Ali, najvažnije je da su svi na zabavan i drugačiji način naučili nešto novo.