Putopis iz Züricha iz pera učenika

Nedjelja, 8.svibnja 2022.

piše Leona Pelikan:

Projekt  Češka škola bez granica Daruvar pokrenula je i osmislila profesorica češkog jezika Tijana Trbojević. Ministarstvo znanosti i obrazovanja odobrilo je projekt još u 2019. godine. Međutim, projekt je bio odgađan zbog epidemioloških razloga. Kada su mjere popustile, profesorica nas je iznenadila pitanjem želimo li ići u Švicarsku? Naravno, istog trenutka smo se počeli dogovarati koji datum nam najviše odgovara. Ove godine sretnice su bile učenice 2.C razreda koje pohađaju Model B – Klara Tuček, Zita Žabić, Tea Vacek, Amanda Bažant, Leona Pelikan i  Karlo Krejča iz 1. A razreda.

Napokon, u nedjelju 8.5.2022.  krenuli smo na put. Iz Daruvara smo krenuli u 13.30 kako bismo na vrijeme stigli na autobusni kolodvor u Zagrebu. Iz Zagreba smo krenuli u 16.30. Put je trajao 13 sati, ali to nam nikako nije bila prepreka kako bismo posjetili Češku školu bez granica u Zürichu.

Ponedjeljak, 9.svibnja 2022.

piše Klara Tuček:

Nakon putovanja, upustili smo se u istraživanje grada. Švicarska nije u EU i nismo imali pristup internetu. Na svu sreću, u našem hostelu su imali karte grada. Zajedno s profesoricom Trbojević krenuli smo prema Muzeju čokolade Lindt. Došli smo sat vremena ranije prije otvaranja muzeja pa smo vrijeme skratili šetnjom uz  jezero. Jezero je nevjerojatno bistro i čisto. Muzej se otvorio u 10 sati, a mi smo bili među prvim posjetiteljima. Kada smo ušli u muzej, osjetili smo jak miris čokolade. Usred muzeja stoji fontana čokolade koja je najveća na svijetu. Uživali smo u razgledavanju i degustaciji raznih vrsta čokolade koje smo uzimali iz fontana i strojeva koji su nam izbacivali kockice čokolade s nekoliko okusa. Odluka da posjetimo muzej čokolade je bila zaista jedna od najboljih i nimalo nismo požalili, iako smo se nahodali  do tramvaja i gradskog autobusa. Iz muzeja smo izašli sa nekoliko franaka manje jer smo se nakupovali odlične čokolade, ali vrijedilo je!

Utorak, 10. svibnja 2022.

piše Amanda Bažant:

Zoološki vrt je profesorica Trbojević rezervirala online tako da smo na vrlo brzo kupili karte i krenuli u nova istraživanja. Naravno prije toga smo nadoknadili san od prethodne slabo prospavane noći.  Zoološki vrt  smo vrlo jednostavno našli. Presjedali smo dva puta. Prvo smo se vozili od hostela busom 72, zatim smo presjeli na tramvaj broj 13, a kasnije na tramvaj broj 6 koji nas je odvezao direktno u Zoo. Primijetili smo da je ZOO vrlo uredan i čist. U zatvorenim prostorima se nisu osjećali neugodni mirisi pa smo duže vremena mogli promatrati životinja.

ZOO u Zürichu smatraju jednim od najboljih zooloških vrtova u Europi. Otvoren 1929. godine. Do svoje sedamdeset i pete godine prikupio je zbirku od 2200 primjeraka od 300 vrsta.

Zoološki vrt je zemljopisno podijeljen u zasebne zone (ekosustave)  Euroazije, Južne Amerike i Afrike (Madagaskara).

Također postoje i kućišta kao što su more i slatkovodne ribe, pingvini, gmazovi i južnoameričke ptice, sisavci i vodozemci, kornjače, zebre, gazele, orangutani, giboni i gorile, vodene ptice, tigrovi, leopardi, vukovi, pande, slonovi, žirafe, emu, noj itd.

U Zoo smo proveli cijelo dopodne koje nam je jako brzo prošlo.

Srijeda, 11. svibnja 2022.

piše Zita Žabić:

Profesorica je  osmislila dvije radionice za učenike Češke škole bez granica u Zürichu. Pripremili smo poučnu bajku Zlatnu ribicu kao kazalište sjena. Pripremali smo se u školi. Najprije smo podijelili uloge. Klara je bila zlatna ribica, Karlo ribar, Amanda ribarova nezadovoljna žena, a ja sam imala ulogu pripovjedača.  Tea i Leona su stajale iza platna i pomicale likove iz predstave koje smo same nacrtale i izrezale iz crnog papira. Kada su djeca iz ciriške škole vidjela papirnate likove, zanimalo ih je kako smo ih izradili. Naše kazalište sjena se djeci i učiteljicama toliko svidjelo, da smo predstavu izvodili dva puta. Drugi put su se predškolskoj djeci pridružili i učenici nižih razreda. Naravno, susret smo ovjekovječili s nekoliko zajedničkih fotografija.

piše Tea Vacek:

Kao drugi dio naše radionice, koja je bila namijenjena učenicima od 5. do 9. razreda, nastavili smo s jednom vrlo neobičnom bajkom. Za početak su promatrali crteže na kojima su gornji i donji dio tijela životinja pomiješani. U bajci životinje dobivaju svoj pravi oblik nakon tuširanja, odnosno kada im se spoje imena u ispravne nazive. Jedan od zadataka je bio, pronaći bitne informacije o tim životinjama u enciklopedijama, npr.  kako i gdje žive, s čime se hrane i sve te zanimljivosti pročitati ili prepričati ostalim učenicima u razredu.  Na kraju radionice učenici su trebali izmisliti novu vrstu životinja i reći nam nešto o njima. Učenici su nas ugodno iznenadili svojom kreativnošću. Radionica je bila vrlo uspješna jer smo se svi raspričali. Učenici koji su slijedili naše upute su se vrlo brzo s nama sprijateljili, iako nisu naši vršnjaci. Na kraju druženja, zaključili smo da nas znanje češkog jezika povezuje.

Četvrtak, 12. svibnja 2022.

Wow Museum Zürich – Room For Illusions

piše Karlo Krejča:

I na samom kraju našeg boravka u Zürichu, posjetili smo Muzej iluzija –  Wow Museum Zürich – Room For Illusions.

Pri razgledavanju muzeja,  djelatnica nam je objasnila kako u potpunosti doživjeti svijet iluzije i kako se zabaviti uz pomoć QR kôdova. Na mobitelu smo imali pripremljen QR skener pomoću kojeg smo skenirali kôd ispred svake prostorije, kako bismo vidjeli kakve mogućnosti nam donosi određeni prostor ili slika.

Jedan cijeli kat je pun soba punih iznenađujućih halucinacija, iluzija i novih perspektiva i kombinacija zabave s učenjem.

Muzej je raspoređen na tri kata u kojima je lako izgubiti se u beskraju, stajati naopačke, mijenjati perspektivu i zaista se zapitati kakva nam je  vlastita percepcija. Najzanimljivija nam je bila sobe za fotografiranje s obrnutom  gravitacijom. Iz muzeja smo izašli očarani.